Nedräkning

Inte mycket tid till att sitta vid datorn, men nu provar jag att blogga från plattan. Får se hur det går..

Vi har haft det lugnt här, haft en släng av (antagligen) kennelhosta, så vi har fått hålla oss hemma. Surt att Grimm och jag missade en tävling, men men, vqd gör väl de. De är ju vaccinerade så det var inte mer en 2-3 dagar av lite hosta, och förhöjd temp. Nu ska vi vara smittfria iaf.

Sami har varit en runda till Ann (rehab) igen. Ser okej ut. Fått tillbaka muskler, jämt musklad, inte ont i ryggen längre. Inga egentliga tecken på smärta alls förutom  att han linkar till ibland på ojämt underlag. Vad vi kan hitta så har han en kvarvarande spasticitet i ”tåböjarna” vilket gör att han går med tassen något sluten. Inte så det syns, eller påverkar honom på jämt underlag, men han kan inte riktigt kompensera för ojämnheter och linkar då till istället.

Nu är planen att sakta men säkert se om vi kan minska och kanske helt ta bort rimadylen. Har sedan igår morse fått 2/3 dos och det funkar hittills. Ska stå kvar på den i 2 veckor minst om det funkar, innan jag provar att sänka till 1/3.

Annars är han som vanligt, fullt igång förutom regelrätt fysträningsjukgymnastik gör vi såklart) och jag är noga med att åta honom vila och återhämta sig.

Nu ska jag snart pallra mig iväg till jobbet. Nedräkningen har börjat. 6 arbetspass kvar till första sommarledigheten sedan 2009… Ledig fre-sön över midsommar och sedan 4 veckor semester! Sååååå värd det nu tycker jag!

Om samiogrimm

Jag heter Angelica. Jag bor i Kalmar tillsammans med min sambo och mina två hundar, Sami, Japansk Spets född '08 och Grimm, en Kelpiepojke född i juni 2010. Bloggen handlar mest om hundarna och våra strapatser tillsammans.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar