Fullt upp!

Denna helgen har gått fort. Tur det inte är långt till nästa!

Igår ringde klockan 05.30, jag och hundarna åkte till Nybro och mötte upp Emma och Sara och vidare till Växjö bk. Emma och Sara och ett gäng till skulle examineras som TL bruks, och Grimm och jag skulle vara provekipage.

Började dagen med en timmes promenad längd stigarna i naturreservatet, jättefint och inte så trångt kl 8 en lördagmorgon 😉

När det var dags för mig och Grimm att äntra planen var det supervarmt! Gassande sol och gissningsvis 25-26 graderi skuggan. Gick därefter kan jag säga! Vi gjorde ju vad vi skulle, men det var knappt! Inför andra rundan gick jagner till vattnet och lät Grimm bada lite. Det och en korvbit i näsan hela programmet så gick det en gång till. Vissa saker bättre, andra sämre.. inte tränat brukslydnaden på minst ett halvår, så lite ringrostiga var vi…

Väk hemma kom ganska snart syster ut för pizza och öldrickande (hon drack alkoholfri och jag en stark och en folköl, hej vilken fest 😉 Men trevligt var det iaf!

Idag har vi varit i skogen med Emma och hennes hundar. Lite halvtaskigt väder på morgonen med moln och nästan-regn, men framåt mitt på dagen blev det riktigt varmt igen!

Vi roade oss med en dryg timmes promenad, uppletande och spår.

Sami fick leta lite saker först. Han hittade två i raskt tempo, sedan var han klar 🙂

Grimm och Wissla körde konkurrensuppletande, 10 föremål. Grimm jobbade riktigt bra, strategiskt och målmedvetet och hittade grejer på löpande band. Blev lite trött efter 5-6 skick, fick då avsluta med synretning. Då enbart ett föremål kvar.

Sami spårade bra, riktigt bra efter en period med lite svajigt spårarbete. Grimm spårade också riktigt bra, missade första pinnen, men annars noggrant och lättläst spårarbete. Trött hund! Nu sover de gott och lär göra till framåt tisdag.. imorgon blir det vila för hundarna och jobb för mig. Fyra dagar kvar nu!

Om samiogrimm

Jag heter Angelica. Jag bor i Kalmar tillsammans med min sambo och mina två hundar, Sami, Japansk Spets född '08 och Grimm, en Kelpiepojke född i juni 2010. Bloggen handlar mest om hundarna och våra strapatser tillsammans.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar